جمعه 28 ارديبهشت 1403

كاهش دو متغير "معاملات" و" شاخص بورس"

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 15:25   |     کد : 103   |     مشاهده: 2503
به گزارش صنعت نيوز، بورس در هفته گذشته با كاهش دو متغير اصلي معاملات و شاخص بورس مواجه شد.

به گزارش صنعت نيوز، بورس در هفته گذشته با كاهش دو متغير اصلي معاملات و شاخص بورس مواجه شد.

 

تحت تاثير اظهارات وزير صنايع مبني بر عدم لزوم افزايش قيمت محصولات شركت‌هاي دولتي و خودرويي، بازار سهام در هفته گذشته با افت دو متغير اصلي معاملات يعني تعداد سهام و ارزش معاملات و همچنين كاهش شاخص بورس مواجه شد.

بر اساس اين گزارش، در هفته منتهي به 18 ارديبهشت بيش از 231 ميليون سهم عادي و حق تقدم 226 شركت توسط 16 هزار و 186 سهامدار حقوقي و حقيقي خريداري شد كه ارزش اين تعداد سهام افزون بر 78 ميليارد تومان برآورد شده است.

بر اساس اين گزارش ، اين آمار درحالي هفته گذشته به ثبت رسيده كه در مقايسه با هفته مشابه قبل در برابر افزايش 270 نفري تعداد خريداران، ارزش معاملات و حجم سهام با كاهش 2/21 و 8/6 درصدي مواجه شده‌اند.

بررسي‌هاي فارس از وضعيت افزايش و كاهش سهام 226 شركت حاضر در تابلوهاي بورس نشان مي‌دهد كه سهام 91 شركت با بازدهي منفي و 115 با بازدهي مثبت ادامه حيات داده و سهام 20 شركت ديگر نيز بدون نوسان در عدد صفر جا خوش كرده‌اند.

اين گزارش اضافه مي‌كند: در نتيجه كاهش قيمت سهام شركت هاي بزرگ و مؤثري چون فولاد مباركه، ملي مس، گل گل، چادرملو و ... شاخص كل بورس بعد از افت در روزهاي شنبه تا دوشنبه و افزايش در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با 11 واحد افت به عدد 10 هزار و 68 واحدي رسيده است.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/103
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است